مجسمه های دیدنی ساخته شده با کبریت

 

مجسمه های دیدنی ساخته شده با کبریت

مجسمه های دیدنی ساخته شده با کبریت

ادامه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 

تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با کابل های زنگ زده سرپا نگه داشته شده و تا چشم کار می کند ادامه پیدا کرده است. این تنها گذرگاه هایی هستند که گاهی بر روی رودخانه ای خروشان و گاهی بر روی پرتگاهی عمیق قرار دارند و با هر حرکت باد از این سو به آن سو می روند.
با گذاشتن اولین قدم در این گذرگاه ها می توان صدای ضربان قلب خود را شنید. کمتر کسی جرأت عبور از این گذرگاه ها را دارد به غیر از آن دسته ماجراجویانی که به دنبال خطر هستند. آنها قدم در راهی می گذارند که ممکن است هیچ بازگشتی نداشته باشد.

———————————————————
ال کامینیتو دل ری، اسپانیا
«گذرگاه کوچک شاه» نام گذرگاهی در اسپانیاست که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» نامیده می شود. این گذرگاه در واقع مسیری متروک در امتداد دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور است که به دستور پادشاه برای جابجایی کارگران، خدمه، نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد، به خاطر اینکه شاه نیز برای عبور از بین این دو آبشار دائما از این مسیر استفاده می کرد این مسیر به گذرگاه کوچک شاه معروف شد.

خطرناک ترین گذرگاه های دنیا +تصویر

عرض کل این مسیر کمتر از یک متر بوده و گاهی حتی به کمتر از ۵۰ سانتی متر می رسد. این در حالی است که ارتفاع آن از .....

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 اردشیر میرمنگره، هنرمندی است که این روزها در استقبال از بهار و نوروز ۹۲ دست به ساخت یک «پسته» عجیب و بزرگ زده است. این اثر یک و نیم متر ارتفاع داشته و از جنس فایبرگلاس است. این پسته خندان در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی نصب شده است.

 



تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 

 
فوت و  فن  یک چای خوش طعم

 

چای، نوشیدنی بسیاری از مردم است اما از مرحله دم کردن تا هنگام نوشیدن آن هم مثل هر کار دیگری باید آداب و روشهایی خاص را پی گرفت تا به نتیجه‌ای بهتر و صحیح‌تر رسید. اگر می‌خواهید از مصرف همان چایی که در آشپزخانه دارید نیز لذت بیشتری ببرید، خواندن راهنمایی‌های پی‌آمده را از دست ندهید.
 
اصول دم کردن چای :
۱ –  بهتر است از ظرف، کتری یا قوری، و حتی فنجان‌های چینی برای دم کردن یا نوشیدن چای استفاده کنید.
۲ – سرامیک لعابدار و ظروف شیشه‌ای نیز در مراتب بعدی مناسبند اما سعی کنید از کتری‌های آلومینیومی، ظروف مسی یا برنجی استفاده نکنید. این ظروف اگرچه در قدیم استفاده می‌شده‌اند، افزون بر آن‌که مزه، طعم و حتی عطر چای را عوض می‌کنند، به سبب ایجاد واکنش شیمیایی برای حفظ سلامت مناسب نیستند (به عنوان مثال تانن محلول در چای با آهن موجود در قوری استیل).
۳ – در صورتی که پیش از ریختن چای در قوری یا کتری آن را کمی زیر شیر آب گرم بگیرید تا جداره و محفظه آن اندکی گرم شود، چای بهتر و زودتر دم می‌آید.
۴ – اگر می‌خواهید از خود یا مهمانانتان بهتر پذیرایی کنید، یادتان باشد آب سرد در سماور بریزید. احتمالا پیش آمده که بر سطح چای درون استکان یا فنجان خود لکه‌هایی مثل اثرات چربی ببینید. این لکه‌ها نشان می‌دهد آب گرم یا حتی داغ در سماور ریخته شده. استفاده از آب گرم برای زود جوش آمدن سماور، علاوه بر کاهش کیفیت و مزه، به شکل و ظاهر چای هم لطمه می‌زند.
۵ – بهتر است در هر مرتبه دم کردن چای، آب سماور را عوض کنید. آبی که به مدت طولانی یا چند بار جوشیده طعم و خاصیت چای را کاهش می‌دهد.
۶ – برای دم کردن چای سیاه بگذارید آب درون سماور کاملا به جوش آید سپس آن را روی چای ریخته و دقایقی برای دم کشیدن صبر کنید. برعکس، برای دم کردن چای سبز، آب به هیچ وجه نباید بجوشد و حرارتی در حد ۱۰ درجه هم برای آن کافی است. این آب را روی چای سبز درون فنجان یا قوری بریزید و چند دقیقه در آن را گذاشته، سپس کیسه را خارج کرده یا برگ‌ها را صاف کنید و نوش جان فرمایید.
۷ – با توجه به نوع چای، زمان دم آمدن آن متفاوت است.
۸ – چای سبز بین سه تاپنج دقیقه دم می‌کشد. اگر چای بسته‌بندی شده خریده‌اید در قسمت توضیح مشخصات یا طریقه دم کردن، باید زمان مناسب آن هم ذکر شده باشد.
۹ – برای چای سیاه، این زمان در آنها که به «زود دم» معروفند کمتر از پنج تاهفت دقیقه نیست. دم کشیدن برخی چای‌های موسوم به «دیر دم» نیز بین ده تا ۱۶ دقیقه به درازا می‌انجامد. برای حفظ کیفیت و خاصیت چای بیش از این نباید عمل صاف کردن را به تاخیر انداخت.
۱۰ – صاف نکردن چای در میان ما ایرانی‌ها رواج بسیار دارد و از آن دست عادت‌های غلطی به شمار می‌رود که شنیدن اصطلاح «جوشیده» و تشخیص معنا و حتی مزه آن برای نوجوانان و جوانان هم نیازی به توضیح بیشتر ندارد.
۱۱ – ما عادت داریم هزینه و زمانی را صرف کنیم تا چایی مناسب و خوش‌رنگ‌وعطری دم کنیم اما فقط به قدر یکی‌ دو استکان اول، از آن سود واقعی و لذت جانبی می‌بریم! برای آن‌که جلوی ضرر مالی و خالی شدن جیبتان را بگیرید و مزه چای تازه‌دم را همواره حفظ کرده باشید بلافاصله پس از دم کشیدن چای، قوری را از بخار سماور، گرم‌کن برقی یا شعله دور کنید و چای درون آن را در قوری یا کتری دیگری بریزید تا تفاله یا پوره آن جدا شود.
۱۲ – برای قوری دوم، روپوش یا پوششی کیسه‌ای در اندازه و قالب مناسب تهیه کنید تا از سرد شدن سریع چای جلوگیری کند و مدتی بیشتر گرما را در خود نگاه دارد. این چای، دیگر جوشیده و بی‌خاصیت و تا مدتی طولانی‌تر بدطعم نخواهد شد و هزینه خرید یا وقت و تلاش خود را هم هدر نداده‌اید .
۱۳ – یکی دیگر از عادت‌های غلط ما در نوشیدن چای همراهی آن با قند یا شکر است. قند و شکر محلول در چای خواص مفید آن را از بین می‌برد و در برخی موارد مضراتی هم در پی دارد. اگر نمی‌توانید، کم‌کم، خودتان را عادت دهید چای را بدون قند بنوشید. پس از مدتی قند را کاملا کنار خواهید گذاشت و بامزه واقعی چای بیشتر کنار خواهید آمد؛ فواید درمانی، دارویی و حتی اقتصادی بیشتری هم نصیبتان می‌شود!
 
اصول نگهداری :
۱ – چای خشک را در ظروف دربسته شیشه‌ای یا چینی نگهداری کنید. به این‌گونه نه تنها عمر مفید چای را حفظ کرده‌اید، عطر آن هم دیرتر می‌پرد و خواصش ماندگارتر خواهد بود.
۲ – فراموش نکنید گرما، رطوبت و نور دشمنان اصلی کیفیت و مانایی چای است. ظروف و بسته‌های چای را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید.
۳ – گذاشتن بسته یا ظرف چای در کنار سماور بدترین روش نگهداری آن است. اگر هیچ چاره‌ای ندارید به مقدار نیاز برای دو یا سه روزتان را درون ظرفی بریزید و دور آن را با فویل آلومینیومی بپیچید تا با گرما، نور و رطوبت کمتری در تماس باشد و عطر آن نیز خارج نشود.
۴ – چای هم مثل خیلی مواد خوردنی دیگر تاریخ انقضا دارد. انواع متفاوت آن اگر بدرستی نگهداری شود از ۱۸ ماه تا دو سال با توجه به نوعشان خواص خود را حفظ می‌کنند. به تاریخ بسته دقت کنید و از انبار کردن بیش از نیاز آن خودداری کنید.

۵ – بوی مواد خوراکی دیگر بخصوص مواد تند براحتی به چای خشک سرایت می‌کند و عطر آن را تغییر می‌دهد. از قرار دادن چای در کنار




تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 «دریاچه برم الوان» با طبیعت زیبا و همواری زمین اطراف نگینی در شهرستان بهمئی است.

 
به گزارش فارس از چرام، شهرستان بهمئی با مساحتی بالغ بر یک‌هزار و ۴۴۷ کیلومتر مربع در قسمت غرب و جنوب غرب استان کهگیلویه و بویراحمد و در ۴۰ کیلومتری شهرستان بهبهان واقع شده است.
 
این شهرستان از شمال به چاروسا و دیشموک و باغ ملک، از جنوب به بهبهان، از شرق به کهگیلویه و از غرب به رامهرمز و امیدیه منتهی می‌شود.
 
*دریاچه برم الوان
 
این تالاب به فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر لیکک در مسیر ارتباطی به شهر لنده قرار دارد که مساحت آن ۱۵ هکتار، ارتفاع آن از سطح دریا یک‌هزار و ۱۰۰ متر و عمق آن مابین ۱۲ الی ۳۰ متر می‌باشد.
 
دریاچه‌ رنگ‌ها در شهرستان بهمئی + عکس
 
طبیعت زیبا، همواری زمین اطراف و وجود ماهی کپور، شرایط گردشگری خوبی را فراهم کرده است.
 
*تنگ ماغر
 
این تنگه به فاصله ۱۰ کیلومتری از شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی است و طول تنگه که چندین کیلومتر بوده با جاده ارتباطی به لنده و سرآسیاب یوسفی طی می‌شود.
 
دریاچه‌ رنگ‌ها در شهرستان بهمئی + عکس
 
وجود باغات، چشمه‌های آب شیرین، اردوگاه تفریحی ایجاد شده و درختان منحصر به فرد سرو باعث شده گردشگران زیادی در تمام فصول سال در این مکان بیتوته کنند.
 
*نقش برجسته تنگ سروک
 
این آثار از جمله نقش برجسته‌های مهم ایران بوده است که در هفت کیلومتری شمال شهر لیکک واقع شده است.
 
دریاچه‌ رنگ‌ها در شهرستان بهمئی + عکس
 
عرصه آثار فرهنگی در این تنگه قریب به ۸۰۰ هکتار می‌باشد که شاخص‌ترین آن‌ها تعداد پنج نقش برجسته از دوران اشکانی والیمایی همراه با ۱۴ استودان و دو کیلومتر جاده سنگ فرش است که در لا به لای انبوه جنگل‌های سرو و بلوط خودنمایی می‌کنند.
 
سیاحان و باستان‌شناسان معروفی از جمله اشتاین، بارن دوبد، گریشمین و تعداد زیادی از مؤلفین و باستان‌شناسان ایرانی از آن دیدن کرده‌اند.



تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 در فیلم "آرگو" که سال 1979 را نشان می دهد، شخصیت بن افلک ساعت مچی رولکس مدل 2008 به دست دارد. در آخرین صحنه بین افلک و پسرش در فیلم، اسباب بازی Boba Fett روی قفسه است – در حالیکه این شخصیت فیلم "جنگ ستارگان" تا دهه هشتاد معرفی نشده بود.





تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 www.pixnaz.ir مجسمه های شگفت انگیز چوبی )  www.pixnaz.ir مجسمه های شگفت انگیز چوبی )




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

www.pixnaz.ir عکسهای جالب از مدلهای کیف پول  www.pixnaz.ir عکسهای جالب از مدلهای کیف پول   www.pixnaz.ir عکسهای جالب از مدلهای کیف پول




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

 ۰ آشپز اقدام به پخت بزرگترین کباب ترکی جهان با وزن یک هزار و ۱۹۸ کیلو گرم و به ارتفاع ۲/۶ متر در ترکیه کرده‌اند.

 
پخت بزرگترین کباب ترکی جهان + عکس
 
به گزارش ایسنا، این کباب ترکی از گوشت کامل گاو تهیه شده است و کارکنان آن پس از به ثبت رسیدن این رکورد کباب را بین تماشاچیان تقسیم کردند.



تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

www.pixnaz.ir عکسهای جالب و خنده دار از مدلهای شلوار

 www.pixnaz.ir عکسهای جالب و خنده دار از مدلهای شلوار

 

 

www.pixnaz.ir عکسهای جالب و خنده دار از مدلهای شلوار




تاریخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط ساشا

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 30963
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1